Şubat 08, 2009

İnce hamurlu pizzalar



Yine o sabahlardan biri işte.. Bazen nedense böyle telaşlı uyanıyorum. Sanki Helsinki zirvesine yetişmem gerekiyormuş gibi aceleci ve ciddiyim. Mutfağın camına yapışmış miyavlayan kedi bir türlü susmuyor. Bu kediyi çok seviyorum; gözler şaşı, kulaklar dik, tüyleri ürperten ince ve yüksek perdeden bir ses. Aman tanrım sabah sabah bu sese tahammül edemeyeceğimi bildiğinden bana bu işkenceyi yapıyorsun değil mi kedicik? Kahvaltını al ve git lütfen.
Bu sabah kuzenlerimleyim. Aynı anda dördü birden konuşan ve dördü de aynı anda birbirini anlayabilen kuzenler topluluğu. Bilmem farkında mısınız büyük bir yetenektir bu:) Bu sabah onlara harika pizzalar hazırlıyorum; kepek unu karışımlı diyet pizzalar. Çünkü verdiğim kiloları almaya hiiiiç niyetim yok. Sabah kahvemi yudumlarken pizza hamurumu ekmek makinasına emanet ediyorum. 2 tepsi pizza için 16 tepeleme kaşık un , 1,5 bardak su, bir çorba kaşığı kuru maya, bir tatlı kaşığı şeker ve bir çay kaşığı da tuz ekliyorum. Suyu ılık ekliyorum ki mayalanma hızlansın. Ekmek makinası olmasa da bu hamuru kendimiz karıştırıp ılık bir yerde mayalanmasını sağlayabiliriz. Karışımın içine 2 kaşık da zeytinyağı ekliyorum. Hamur oldukça yumuşak. Pizzanın sert olmaması için hamurun da çok yumuşak olması şart.
Bugün 2 çeşit pizza yapmaya karar verdim. Biri meksika diğeri de vejeteryan olacak. Meksika usulü pizza kıyma, soğan, domates, bol kaşar , bol acı ve bol baharat içeriyor. Diğeriyse ısırgan, kuş ekmeği ve gelin eli bitkilerinden oluşacak. Hayır bunlar büyü yapmada kullanılan otlar değiller tamam mı?:) Bunların hepsi son derece yararlı bitkilerdir ve biz bunları özel olarak bahçelerimizde yetiştiririz. Kimi zaman semt pazarlarında satılır. Son derece lezzetlidirler.
Hamuru ikiye bölüp tepsilere yayıyorum,biraz daha bekliyorum ki hamur dinlensin ve yayılsın, meksika usulü pizzanın hamuruna yukarda saydığım ana maddeleri ekledikten sonra kişniş, karabiber, kırmızı biber ekliyorum. Diğerini de işte o garip isimli otlarla kaplıyorum:) Son olarak üstleri bolca kaşarla kapanıyor. Hamuru özellikle az hazırlıyorum ki tepside çok çok ince bir hamur görüntüsü olsun. Gerçekten de piştikten sonra incecik hamurun üstünde bol malzeme herkesin gönlünü fethetmeyi başardı bugün.
Biz gürültücü dört kuzen pizzaları ve teyzemin yaptığı harika pastayı yerken sustuk nihayet. Ama sadece birkaç dakika:)

Hiç yorum yok: